Pověsit cvičení na hřebík se rozhodně nevyplácí

Nechcete zvýšit riziko srdečních chorob, mít rozbolavělé a tuhé klouby ani děravou paměť? Pak se sportovních aktivit za žádnou cenu nevzdávejte. Když to uděláte, přesně tyto věci vás totiž čekají!

Cvičení je zdravé a poskytuje člověku mnoho pozitiv, a to od snazšího hubnutí až po snížené riziko několika chronických chorob. Léta jste si dávali do těla a teď to nějak „flákáte“? Možná za to může pandemie koronaviru nebo nepříznivé počasí. Anebo toho máte v práci hodně, kvůli čemuž vám nezbývá čas ani síla. Každopádně počítejte s tím, že když pověsíte tepláky na hřebík, nezůstane to bez odezvy. Na co byste se měli pomalu připravit?

Může vás potkat srdeční choroba

Cože? Srdeční kolaps a v poměrně mladém věku? Jestli si říkáte, že na takové trable máte ještě dost času, jste poněkud na omylu. A z velké části za to může fakt, že jste se přestali věnovat sportu. Již více studií prokázalo, že tepny lidí, kteří aktivní životní styl mění za sedavý, pozvolna začínají tuhnout, což vede ke zvýšení krevního tlaku. Arteriální hypertenze je pak rizikovým faktorem, jenž se významně podílí na vzniku kardiovaskulárních chorob, které jsou celosvětově nejčastější příčinou úmrtí (1). Takže ne, optimismus i přesvědčení, že vás tohle potkat nemůže, opravdu není na místě.

Ozvou se problémy s klouby

Zahájením „lenivé stávky“ nezačnou tuhnout jenom vaše tepny, ale i klouby, varují lékaři. Je tedy docela pravděpodobné, že vás postihnou bolesti pohybového aparátu, které vám mohou vykonávání běžných denních úkonů nehezky zpestřit (2).

Paměť bude trochu děravět

Zakládáte si na tom, že si neomylně pamatujete i to, co jiní rychle zapomenou? Ještě si ten pocit chvíli užijte, protože moc dlouho trvat nebude. Poznatky nedávné americké studie zveřejněné v magazínu Frontiers in Aging Neuroscience informují o tom, že i krátký cvičební výpadek zapříčiní určité mozkové změny, přičemž jako první negativně ovlivní paměť. A kromě toho, nedostatek pohybu obecně narušuje také kvalitní spánek, zatímco vám „nadělí“ i kilogramy navíc (3).

Zdroj: (1) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7700832/, (2) www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19363606/ (3) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5934999/






Celkem 1 komentářů

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat