Nadměrné běhání je stejně nebezpečné jako přílišné sezení

Ne každý sport je automaticky prospěšný našemu zdraví, zvláště pokud jej provozujete nadměrně. Dánská studie ukazuje, že příliš rychlé a dlouhé běhání poškozuje kardiovaskulární systém – a je stejně smrtící jako přílišné sezení.

Správné množství je důležité ve všem – i při běhání. Dánská studie (1) došla k závěru, že pouze mírná chůze je z dlouhodobého hlediska pro vaše zdraví opravdu dobrá. Optimální je jedna až dvě a půl hodiny lehkého běhání týdně, nejlépe rozložené na ne více než tři běžecké jednotky. Autoři studie (1) to píší v americkém časopise „Journal of the American College of Cardiology“. Běžci by také měli dbát na rychlost a neběhat příliš rychle.

Pro tuto studii (1) vědci z Kodaně shromáždili data od 1098 běžců a 413 sportovně nezaložených neběžců po dobu dvanácti let. Všichni účastníci byli na začátku studie zdraví. Zjistilo se, že úmrtnost mezi „nadměrnými“ běžci byla téměř stejně vysoká jako u neběhajících.

Běhejte mírným tempem

Nejnižší úmrtnost měli „lehcí“ běžci. V průběhu dlouhodobé studie (1) vědci zaregistrovali celkem 28 úmrtí mezi běžci a 128 mezi neběžci.

Výzkumník Peter Schnohr z nemocnice Frederiksberg v Kodani vysvětlil, že výsledky (1) ukázaly, že velmi namáhavé běhání po desetiletí může představovat zdravotní rizika, zejména pro kardiovaskulární systém. Pokud je vaším cílem prodloužit si průměrnou délku života, doporučuje se běhat pouze několikrát týdně a jen mírným tempem. Všechno ostatní nad rámec tohoto, je nejen zbytečné, ale mohlo by to být dokonce škodlivé.

Zdroj: (1) www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0735109714071745






Celkem 1 komentářů

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Cizrnové placičky

(2 hlasů)

Zeleninový guláš s houbami

(2 hlasů)

Vepřový plátek s cuketou

(3 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat