Zploštění břicha mávnutím proutku

12.07.2022 | Trénink

Ploché břicho je atraktivní, nejen esteticky, ale i zdravotně. Chcete ho mít? Dodržujte tyhle zásady!

Břišní tuk je nejnebezpečnější druh tuku (1), protože když se vyvíjí v oblasti břicha, může obklopovat vnitřní orgány a vést ke zvýšenému riziku srdečních onemocnění a diabetu 2. typu. Jak ho mít pod kontrolou? Cvičení patří k nejefektivnějším způsobům, jak se ho zbavit. (Aerobní cvičení je při distribuci tuku na nejlepší místa v těle efektivnější než odporový trénink, ale obojí je prospěšné.) Hodně ovšem dělá i strava (2).

Preferujte olivový olej

Vyhněte se potravinám s vysokým obsahem jednoduchých cukrů nebo nasycených tuků. Do salátových zálivek a dipů přidávejte olivový olej, který může podporovat odvádění tuku do méně škodlivých oblastí těla.

Jezte potraviny bohaté na vlákninu

Kdo chce zploštit břicho, měl by zvýšit příjem vlákniny. Tu hledejte v ovoci, zelenině, fazolích a celozrnných dobrotách, jako je oves, hnědá rýže a celozrnný chléb. 10 gramů rozpustné vlákniny denně úzce souvisí se snížením množství tuku na břiše o 3,7 %.

Zařaďte do svého jídelníčku probiotika

Probiotika pomáhají podporovat zdravý trávicí trakt. Nacházejí se ve fermentovaných mléčných výrobcích, tedy jogurtu a kefíru, které obsahují živé kultury, jako jsou bifidobakterie a laktobacily. Mezi nemléčné potraviny s obsahem probiotik se řadí kimchi, kombucha, kysané zelí, miso a tempeh.

Dodržujte pitný režim

Určitě během dne popíjejte co nejvíce neperlivé vody, sycené nápoje omezte, tělu dodávají kyselinu uhličitou, jež na trávicí trakt nepůsobí zrovna dobře, neboť podporuje plynatost a pocit nafouknutého bříška.

Jezte zdravé tuky

I když má tuk vysoký obsah kalorií, v mírném množství vede k udržení zdravé váhy. Omega-3 mastné kyseliny a mononenasycené tuky jsou spojeny s lepším zdravím a štíhlejším pasem. K zásobárnám pak patří hlavně ryby, ořechy či avokádo.

Omezte příjem soli

Nadbytek soli v těle zadržuje vodu, což vede k nadýmání. Sůl nahraďte bylinkami a kořením, odolejte uzenému, nakládanému a konzervovanému masu a zelenině. V lácích se ukrývá až příliš mnoho sodíku!

Pozor si dejte na sportovní nápoje

Je chvályhodné, že cvičíte. Vysoké sportovní výkony a fyzická zátěž vyžadují zvýšený přísun minerálů a energetických látek pro podporu výkonu, nicméně „regenerační“ nápoje, které nabízejí mnohá fitness centra, místo minerálů a iontů obsahují spíše cukr a chemii. Ani jedno si s plochým břichem nerozumí.

Zdroje: (1) www.ncbi.nlm.nih.gov/mesh?Db=mesh&Cmd=DetailsSearch&Term="Intra-Abdominal+Fat"%5BMeSH+Terms%5D, (2) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6371569/






Celkem 1 komentářů

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Toasty s rajčaty

(24 hlasů)

Omeleta s našlehanou ricottou

(20 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat