Trekingové hole jsou skvělou investicí

Jak posunout zeštíhlující procházky na ještě efektivnější úroveň? Pořiďte si trekové hole. Díky nim bez únavy urazíte delší vzdálenost a tím spálíte i více kalorií. Také si narovnáte si záda a zvýšíte kapacitu plic. Investice do tohoto vybavení vás rozhodně nezruinuje!

Vidět staršího člověka, jak si to venku štráduje s trekingovými holemi, je úplně běžný jev. Možná proto si kdekdo myslí, že je tato pomůcka vhodná opravdu jen pro pokročilejší ročníky. Jenže to je omyl. Věk v její prospěšnosti roli opravdu nehraje! Jaké výhody nabízí každému, kdo jí dá šanci?

V jednoduchosti je síla

Říká se jim trekové i trekingové. Bývají teleskopické, tudíž skladné a snadno nastavitelné. Mívají příjemné rukojeti, které zajišťují pohodlí. Je možné je koupit za tři stovky, nebo i dva tisíce. A jejich přínosnost byla dokázána již v mnoha a mnoha výzkumných projektech. Proč je vyzkoušet v praxi a na vlastní ruce?

Nižší zatížení, větší požitek

Američtí vědci z univerzity v Utahu v rámci své studie (1), kterou publikoval magazín Medicine & Science in Sports & Exercise, zjistili, že používání těchto hůlek snižuje dopad na dolní končetiny, nejvíce pak kyčle a kolena. To omezuje bolestivost kloubů a předchází i namožení svalů. A to i v případě, že si s sebou na výlet vezmete i hodně těžký batoh. Celých 20 procent vaší váhy na svá bedra totiž vezmou zabírající paže, což uleví i chodidlům, domnívají se zmínění experti.

Záda jako pravítko

Díky jmenovanému a oblíbenému fitness vybavení tedy můžete bez obtíží a vyčerpání urazit i delší vzdálenosti, takže spálíte o poznání více kalorií a zpevníte své křivky. Zvláštních benefitů se pak dočkají záda, neboť tyto hole prokazatelně podporují správné držení těla. Protože se jejich působením „narovná“ i hrudník, příznivě ovlivňují také dýchání, přičemž podle výše uvedené studie zvyšují kapacitu plic. Aby těch pozitiv náhodou nebylo málo, vlivem vycházkových holí si značně vylepšíte i celkovou rovnováhu a stabilitu (1).

Zdroje: (1) www.researchgate.net/publication/6582560, https://www.researchgate.net/publication/246659356_The_Use_Of_Trekking_Poles_In_Reducing_Muscle_Damage_Following_Mountain_Walking_1728






Celkem 1 komentářů

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Toasty s rajčaty

(24 hlasů)

Omeleta s našlehanou ricottou

(20 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat