Z noční sovy ranním ptáčetem

Pokud vstáváte za tmy, je mnohdy obtížné vstát z postele a začít nový den plni energie. Ale pro mnohé z nás je to těžký úkol i při vstávání za světla… Ukážeme vám, jak se probudit rychleji a vstávat snadněji.

Pokud nejste ranní ptáče, je obvykle obtížné vstát ráno. Pokud zazvoní budík, mnoho lidí jej okamžitě vypne. "Ještě 5 minut!" – to je motto ve většině případů, ale pak se často vstávání oddaluje dalších 20 nebo 30 minut. Abyste nakonec nezaspali a vstali včas, existují triky, s nimiž se můžete z postele dostat rychleji. Ty nejlepší jsme shrnuli.

Na nočním stolku žádný budík

Pokud budík nemáte budík přímo na nočním stolku, musíte nejprve vstát, abyste jej vypnuli. Jakmile vstanete z postele, váš oběh se pomalu rozběhne a je snazší začít se připravovat nebo si alespoň v kuchyni připravit kávu (1).

Zakažte funkci odložení

Populární funkce odložení vám umožní spát ještě několik minut déle, než se znovu budík ozvu znovu. Pokud však první zvonění odsunete, vaše tělo si myslí, že to byl falešný poplach a vrátí se do fáze hlubokého spánku. S každým odložením tak bude ještě těžší vstát z postelele (1).

Vyhněte se tmě

Poté, co vstanete, abyste vypnuli budík, je dobré nechat do místnosti proudit přirozené světlo, protože tím zastavíte produkci spánkového hormonu melatoninu v těle. To vás probudí rychleji, než kdybyste rozsvítili běžné pokojové světlo. Současně můžete také otevřít okno, abyste zajistili čerstvý vzduch. Pohyb pomáhá rozproudit krevní oběh, který setřese únavu (1).

Pijte vodu hned po probuzení

Během spánku vaše tělo ztrácí až půl litru tekutiny. Pokud po probuzení vypijete sklenici vlažné vody, vyrovnáte hladinu tekutin v těle. To aktivuje mozek, ale také zajišťuje, že se rozběhne váš metabolismus, trávení a funkce ledvin (1).

Vstávejte ve stejnou dobu

Udržujte svůj spánkový rytmus. Pokud chodíte spát v různých časech, zmatete vaše vnitřní hodiny a probuzení je těžší. Vstávejte proto, pokud je to možné, ve stejnou dobu, a to i o víkendech. Výsledkem je, že vaše tělo si na to zvykne a vy se dostanete z postele rychleji a snadněji. Pokud chcete v budoucnu vstávat dříve, měli byste si dát pozor na to, abyste čas vstávání nezměnili ze dne na den. Doporučuje se přiblížit se novému času v 15minutových krocích. To znamená, že chodit spát o 15 minut dříve a vstávat o 15 minut dříve. Tento rytmus byste měli udržovat po dobu tří dnů, než posunete dobu probuzení o 15 minut. Tím si vaše tělo na změnu pomalu zvykne (1).

Zdroj: názory autora, (1) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3174832/






Celkem 1 komentářů

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Toasty s rajčaty

(24 hlasů)

Omeleta s našlehanou ricottou

(20 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat