Cvičení pro zapojení všech svalů a protažení celého těla

26.06.2022 | Trénink

Můžete chodit, běhat, dřít na posilovacích strojích a trenažérech. To je v pořádku, každý pohyb se počítá, ale pokud trpíte nedostatkem času a potřebujete v co nejkratší lhůtě protáhnout celé tělo, respektive zapojit až 86 % svých svalů, jen jeden druh pohybu je ten pravý.

Kompletní tělesné cvičení, které zapojí větší množství svalů, je vždy žádané. Díky němu se svaly stávají odolnějšími, silnějšími a tónovanými. Pohyb je efektivnější, dochází k účinnému spalování kalorií. Který stroj tohle zařídí? Veslovací trenažér, o němž vědci, kteří publikovali studii v časopise English Institute of Sport, tvrdí, že pracuje s 86 procenty svalů těla (1).

Kardiovaskulární trénink s výhodami

Jeho použití při jakémkoli tréninku zpevní svaly nohou, ale také paže, horní část zad, břišní a šikmé svaly a zároveň i střed těla neboli core. Kromě toho veslování dělá dobře srdci a plicím, zajišťuje lepší průtok krve v malých tepnách, což snižuje riziko infarktu. Další dobrou zprávou je, že se jedná o odporový cvik prováděný vsedě, který nezatěžuje záda ani kolena (2).

Jak se udržovat ve formě?               

Fitness trenéři veslování považují za fantastické cvičení, které můžete praktikovat při aktivní rehabilitaci, protože umožňuje regulovat pohyb a tempo. Podle studie publikované v časopise Bio-medical Materials and Engineering veslovací trenažéry dokonce zlepšují krouticí momenty kloubů (nebo rotace) v oblasti loktů, ramen, beder a kolen (3).

Rizika, se kterými je nutné počítat

Přidejte k tomu vyváženou stravu a dostatečný pitný režim, ve výsledku se dočkáte vynikající proměny svého těla za relativně krátkou dobu. Během intenzivního půlhodinového tréninku spálíte 350 až 400 kilokalorií, což je víc než při běhu. 50 minut pohybu na tomhle stroji se ve skutečnosti rovná třem hodinám jízdy na kole. Pokud však v posilovně patříte k nováčkům, nechte si poradit, jak se hýbat (2).

Nároky na prostor

Veslařský trenažér není jednoduchá disciplína, která nestojí na rukou, ale spíš nohou. Chce to správnou techniku, ať se zapojené svalové skupiny nepřetěžují. Z tohoto důvodu je vhodné vyhledat odbornou pomoc. Zároveň platí, že koupě vlastního stroje vyžaduje dostatek prostoru, do malé garsonky se tenhle spalovač tuků příliš nehodí (4).

Zdroje: (1) www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18379224/, (2) www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32627051/, (3) www.docksci.com/comparative-analysis-of-basal-physical-fitness-and-muscle-function-in-relation-t_5a91810ad64ab2dffb8e74eb.html, (4) názor autora






Celkem 1 komentářů

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Omeleta s brokolicí

(25 hlasů)

Snídaňové muffiny

(5 hlasů)

Valentýnské tousty

(18 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat