Proskočte se k vyrýsovanému tělu

Skákání přes švihadlo je pořádná makačka. Za půl hodiny skákání spálíte 500 kalorií. Výhodou tohoto sportu je, že švihadlo můžete mít kdykoli po ruce. Tak co, až příště vezmete děti do parku, co si zkusit zaskákat s nimi?

Skákání přes švihadlo posílí vaše tělo celkově, skákání je o rychlosti a hlavně o vytrvalosti. Začátky mohou být někdy těžší, než to může vypadat. Žádný učený z nebe nespadl, takže dejte tomu čas, než vydržíte skákat v kuse půl hodiny, bude to chtít trošku tréninku (1). A co získáte tímto podceňovaným „dětinským blbnutím“?

Zlepšuje koordinaci

Už víte, proč se dětem kupuje švihadlo? Koordinace je důležitá nejen pro vývoj malého človíčka, ale i pro nás, protože ji časem ztrácíme. Jsme na tolik zaměstnáni, že se hýbeme stále méně a méně. Proto je švihadlo dobré, je to opakovaná činnost rukou a nohou, kterou musí náš mozek zkoordinovat. Takže švihadlem rozhodně zaměstnáte celé tělo (2).

Nebojte se zranění

Časté obavy z tohoto sportu jsou, že si při něm můžeme poranit kotník, koleno či jakkoli zhmoždit nohy. Nebudete tomu věřit, ale opak je pravdou. Pokud začnete se švihadlem pozvolna, v časem posílíte koordinaci celého těla a svalstva, tím předejte zranění například v jiných rekreačních sportech, jako je například tenis, fotbal či jízda na lyžích (2).

Bič na kalorie

Je známo, že ve srovnání s chůzí či během má švihadlo stále navrch. Pro lepší představu již 15 minut skákání přes švihadlo se vyrovn,á 30 minutám kondičního běhu. A to rozhodně stojí za to. Popravdě patnáct minut už nezní tak hrozně, jako půlhodina (3). Tak co vy na to zkusíte si zaskákat?

Zvyšuje hustotu kostí

Jedná se o nejlepší cvičení ke zlepšení hustoty kostí (4).

Pro zdravé srdce

Podle americké vysoké školy sportovní medicíny je skákání přes švihadlo vysoce důležité v boji proti kardiovaskulárním chorobám. Podle této studie chcete-li zvýšit kardiovaskulární zdraví, skákejte 5krát týdně alespoň 12 až 20 minut (5). 

Rozvíjí inteligenci

Skákání přes švihadlo údajně pomáhá při rozvoji pravé a levé hemisféry, což zvyšuje hned několik dovedností, jako je například povědomí, čtení, kritické myšlení, paměť i bdělost (6).

Zdroj: (1) www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29278062/, (2) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4657422/, (3) www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29278062/, (4) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5722366/, (5) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5574342/, (6) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6297186/






Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Toasty s rajčaty

(24 hlasů)

Omeleta s našlehanou ricottou

(20 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat