Hubnutí chůzí bez těchto chyb

Chůze je jednou z nejlepších a nejméně náročných fyzických aktivit. Aby však byla efektivní, a to nejen při hubnutí, je třeba chodit správně. Dejte si proto pozor na nepřirozený předklon i zbytečně dlouhé kroky.

Lékaři i dietologové po celém světě radí těm, kteří chtějí zhubnout, aby do svého běžného denního harmonogramu začlenili chůzi. Této aktivitě se prý stačí věnovat 20 až 30 minut, čímž se dá spálit něco kolem 200 kcal. Chůze navíc pomáhá normalizovat krevní tlak, přičemž reguluje škodlivý cholesterol, předchází osteoporóze a podporuje dlouhověkost. Jde tedy o jednoduchý způsob, jak vyladit křivky i zdraví (1). A že se při ní nedá nic zkazit? No to byste se divili. Jakých chyb se lidé dopouštějí?

Špatné držení tělo neodpouští

Nesprávné držení těla je jedním z největších a bohužel také nejčastějších problémů. Snažte se mu tedy vyhnout! Z četných výzkumů (2) vyplývá, že nadměrné naklánění se dopředu, za což se považuje sklon větší než pět stupňů, zatěžuje záda a způsobuje bolesti i potíže s míchou. A co hůř – tato nevhodná poloha prý také usnadňuje ukládání tukových zásob v oblasti podbřišku, kterých se pak těžko zbavuje. Pravidlo první tedy zní? Snažte se chodit rovně a zbytečně se nezaklánět ani nepředklánět. Zkuste si představit, že jste před procházkou spolkli pravítko, kvůli kterému není zbytí, než naladit vzpřímený postoj. Co ještě tu může být špatně?

Kroky jsou příliš dlouhé

Chcete trochu „šlápnout do pedálů“ a zvýšit rychlost. Proto děláte dlouhé kroky, které, jak si myslíte, mohou pomoci. Ale opak je pravdou. Představují spíše zátěž pro kotníky, kolena i kyčle. A ke všemu zhoršují celkovou rovnováhu, zatímco mají negativní vliv na aktivaci těch svalových skupin, které potřebujete zeštíhlit a zpevnit. Sedmimílové boty na nohou nemáte, tak v tomto směru trochu uberte. A když přišla řeč na to obutí…

Boty nejen pro pohodlí

Podstatné je i to, v čem vlastně chodíte. Ačkoli boty potřebujete na chození, nepořizujte si ty turistické, které mají příliš tvrdou podrážku určenou pro náročný a kamenitý terén. Na běžné procházky jsou vhodnější tenisky běžecké, vycházkové či na venkovní sporty, neboť jsou odpružené, což slibuje větší komfort i lepší obratnost (3).

Zdroje: (1) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4481680/, (2) www.frontiersin.org/articles/10.3389/fphys.2020.541974/full?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc, (3) názor autora






Celkem 0 komentářů

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Omeleta s brokolicí

(25 hlasů)

Snídaňové muffiny

(5 hlasů)

Valentýnské tousty

(18 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat