Jízda na kolečkových bruslích je investice, která se vyplatí

Jak je to dlouho, co jste se naposledy postavili na kolečkové brusle? Oprašte je zase! Tato aktivita předchází problémům s pohybem, které vás ve vyšším věku mohou dostihnout.

Stárnutí se bojí asi každý. Vždyť je úzce spjaté s omezenou mobilitou, vleklými bolestmi, sníženou kognitivní kapacitou a kdoví, čím ještě. Kéž by se důchod obešel bez toho! Co když to ale možné je? S touto prevencí je však nutné začít co nejdříve. A představte si, že zahrnuje jízdu na kolečkových bruslích! Proč se tolik vyplatí mít o kolečko navíc?

Chrániče nasadit a jedeme!

„Osobně se domnívám, že tohle je ta nejlepší věc na světě,“ neskrývá své nadšení americká specialistka endokrinologie, expertka na dlouhověkost, zakladatelka medicínského centra a zapálená bruslařka Florence Comite. „Pozemní bruslení ve skutečnosti přivádí do hry všechny svaly, vazy a šlachy podporující kolena, takže celkově hodně zlepšuje sílu nohou,“ vysvětluje tato lékařka. A upozorňuje na to, že budování svalů je pro zdravé stárnutí důležité z více důvodů, neboť kromě schopnosti pohybu zachovává i hustotu kostí, přičemž zlepšuje inzulinovou rezistenci a podporuje hormonální rovnováhu. Podle ní je jízda na bruslích skvělým cvičením pro každého, a dokonce se jí nemusí vyhýbat ani osoby potýkající se s kloubními problémy, protože hladké „klouzání“ ze strany na stranu nevyvíjí na klouby takový tlak, jako třeba běh, skákání přes švihadlo nebo aerobic.

Trénink rovnováhy přijde vhod

Lékařka Florence Comite rovněž upozorňuje na to, že bruslení pomáhá udržovat rovnováhu, což je něco, co většina starších lidí postupem času ztrácí. S tím se pojí i prevence pádů a zranění, ovšem do rovnováhy je zapojen také mozek, jehož lokalizace prostoru je pro pohyb nezbytná. „Pokud zvolíte tuto jemnou formu cvičení, která posílí svaly, rovnováhu, flexibilitu i propriocepci, v podstatě nemůžete dělat nic lepšího,“ myslí si zmiňovaná odbornice. Nemluvě o času tráveném venku, který je přínosný i pro zdraví psychické a vlastně i dlouhověkost.

Zdroj: www.comitemd.com/experience-comite/ - celý článek






Celkem 0 komentářů

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Vláčný mazanec

(30 hlasů)

Frittata s rajčaty

(12 hlasů)

Krevetová omeleta

(20 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat