Nejlepším sportem pro těhotné ženy je chůze

150 prochozených minut týdně? Zdá se, že je to skvělý recept na rychlý porod i bezproblémové těhotenství. Každá procházka totiž snižuje riziko gestačního diabetu a tlumí bolesti zad!

Sport během těhotenství? Dalo by se říct, že mezi nastávajícími maminkami jde o hodně citlivé téma a jablko sváru. Některé se fyzické aktivity zastávají s tím, že se díky ní cítí dobře, zatímco jiné takové nadšení odsuzují a považují za hazard. Jak je to ale s chůzí, která je vlastně kvalifikována jako aerobní cvičení?

Co krok, to užitek

Odborníci se přiklánějí k názoru, že je-li žena zdravá a má normální průběh gravidity, nemůže jí mírná zátěž ublížit, ale naopak hodně prospět. Pro klid rodičky jde ale všechno samozřejmě konzultovat s ošetřujícím lékařem, který je se všemi okolnostmi dobře obeznámen. Pokud si více posvítíme na tu zmíněnou chůzi, ta má podle četných studií výhod dokonce několik.

Třeba ta, za kterou stojí Americké sdružení porodníků a gynekologů, prokázala, že pravidelné procházky snižují bolesti zad, stejně jako riziko nadváhy, těhotenské cukrovky, vzniku krevních sraženin nebo preeklampsie. Mimochodem, poslední uvedená komplikace může být příčinou potratu i předčasného porodu, protože způsobuje nedostatečné prokrvení a okysličení plodu. Z tohoto pohledu je tedy „špacír“ spíše preventivní záležitostí. Jak často na něj vyrazit? Obecně se doporučuje této aktivitě věnovat alespoň 150 minut týdně. Když to zvládnete, odměnou vám může být nejen bezproblémové těhotenství, ale i snazší a rychlejší příchod potomka na svět (1). Vážně!

Chci snesitelný porod, jdu ven!

Poznatky španělského průzkumu (2) uskutečněného na univerzitě v Madridu sdělují, že ženy, které jsou v radostném očekávání aktivní, rodí kratší dobu, a to v průměru 7 hodin a 22 minut. Naopak jejich kolegyně, jež preferují spíše lenošení, na porodním sále stráví minimálně 8 hodin a 30 minut. Výzkumu se zúčastnilo přes 500 maminek, takže se získané poznatky dají označit za skutečně pravdivé a mnohokráte prověřené. Co vy na to, vyrazíte na procházku? Venku je hezky, přímo se to nabízí…

Zdroj: (1) www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK430821/, (2) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6371916/






Celkem 0 komentářů

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Kokosové lívance

(29 hlasů)

Omeleta s jarní cibulkou

(31 hlasů)

Míchaná vejce s ricottou

(24 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat