Svalová bolest je po masáži normální

Místo úlevy nepříjemná bolest svalů? I tohle vás po masáži může potkat. Proč se to děje a čím tenhle stav zmírnit? Vsaďte na vodu, horkou lázeň, epsomskou sůl a spánek!

Bolavá záda, svalové napětí, touha po odpočinku, chvilka klidu jen pro sebe i podpora regenerace… Na masáž se chodí z více důvodů. Také jste si na ni vyrazili, ale očekávaná vzpruha nikde? Spíše je vám hůře než před ní! Cítíte každý pohyb a přikládáte to nezkušenosti či nešikovnosti maséra, přičemž si slibujete, že k němu už nikdy. Jenže co když za to nemůže on a tenhle stav je vlastně úplně normální?

Promačkané svaly potřebují čas

Nemá masáž od bolesti svalů a celého pohybového aparátu nadobro ulevit? Tak jistě, ale chvíli to asi potrvá. „Nepohodlí po této proceduře vůbec není neobvyklé. Bolestivý pocit je přirozenou reakcí těla na aplikovaný tlak. Různé masážní techniky přímo působí na svalovinu, ve které se může dočasně zvýšit zánět, což s bolestí také souvisí,“ vysvětluje americká licencovaná terapeutka Hayley King s tím, že je to v podstatě stejné, jako po náročném intenzivním cvičení (1). Říká se tomu bolest se zpožděným nástupem a obvykle trvá den či dva (2). Nechcete čekat, až sama odezní? Zkuste triky na rychlejší zotavení.

Hydratace jako dobrý začátek

Po masáži je dobré navýšit příjem tekutin. Pijte tedy více vody a jezte potraviny, které ji obsahují. I tohle může svalové bolesti výrazně zmírnit, tak pitný režim nepodceňujte. Nic nezkazíte ani tím, když si napustíte vanu. Teplá voda také přispěje k uvolnění, a navíc rozšiřuje cévy, což je v tomto případě jen užitku (3). Klidně v ní rozpusťte epsomskou sůl, ta totiž kromě detoxikace hodně přispívá i k regeneraci (4). Dalším zlepšovákem je kupodivu spánek, který svaly doslova „opravuje“, protože se při něm uvolňuje růstový hormon, jež stimuluje syntézu bílkovin (5).

Zdroje: (1) www.livestrong.com/article/13778455-sore-after-massage/, (2) www.blog.nasm.org/doms-muscle-sorenes, (3) www.health.clevelandclinic.org/benefits-of-hot-tubs/, (4) www.medicalnewstoday.com/articles/321627, (5) www.betterup.com/blog/sleep-for-muscle-recovery






Celkem 0 komentářů

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Špenátová omeleta

(34 hlasů)

Omeleta s našlehanou ricottou

(21 hlasů)

Kokosové lívance

(29 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat