Správné používání sportovních hodinek

26.05.2023 | Zdraví

S rostoucím fitness komunitou roste i poptávka po spolehlivých a přesných sportovních hodinkách, které poskytují podrobné informace o intenzitě a délce fyzické aktivity. Jak je správně používat a k čemu mohou být při cvičení dobré?

Pro koho jsou vhodné

Zjednodušeně jsou dobré pro kohokoliv, kdo chce během cvičení sledovat svou tepovou frekvenci, sportovní výkon a spálené kalorie. Mnozí jistě ocení možnost sledovat své trasy při běhu, jízdě na kole nebo pěší turistice. Sportovní hodinky jsou vybaveny vestavěným přijímačem GPS a umožňují uživatelům snadno sledovat své trasy. Hodinky jsou také vybaveny řadou funkcí, jako je mapování trasy, virtuální koučování a sledování cílů. (1)

Pro ty, kteří hledají komplexnější fitness zážitek, jsou hodinky se sledováním fitness tou správnou volbou. Nové modely jsou vybaveny řadou funkcí, jako je počítání kroků, kalorií a sledování spánku. Můžete si na nich také nastavit budík, který lze použít k nastavení připomenutí tréninku nebo k rannímu buzení. (2)

Jak je používat

Prvním krokem k používání fitness hodinek je stanovení realistických cílů. Zamyslete se nad tím, čeho chcete dosáhnout, a stanovte si cíle. Zvažte, kolik času máte na cvičení k dispozici, jaký typ aktivity chcete vykonávat a jaké další cíle máte v oblasti svého zdraví. Jasné a konkrétní cíle vám pomohou udržet si motivaci a ujistit se, že jste na správné cestě. (3)

Jakmile máte své cíle jasně nastavené, je čas vybrat si pro vás ty správné fitness hodinky. Na výběr je mnoho různých typů a funkcí, proto věnujte čas průzkumu a najděte ty, které budou vyhovovat vašim potřebám. Zvažte věci, jako je výdrž baterie, velikost displeje a případné další funkce, které byste mohli chtít. (4)

Když máte hodinky doma, je čas začít sledovat svou fyzickou aktivitu. Většina fitness hodinek dokáže sledovat vaše kroky, spálené kalorie, vzdálenost a další údaje. Můžete si také nastavit cíle a sledovat svůj pokrok. To vám pomůže udržet si motivaci a ujistit se, že své cíle plníte. (5)

Důležitou součástí udržování zdraví je sledování srdeční frekvence. Mnoho fitness hodinek má zabudované monitory srdečního tepu, které mohou sledovat vaši tepovou frekvenci během tréninku. Ta mimo jiné určuje, kolik kalorií pálíte a pomáhá tak při hubnutí. (6)

Zůstat aktivní je sice důležité, ale nepostradatelný je také dostatek odpočinku. Mnoho fitness hodinek je vybaveno funkcí sledování spánku, takže můžete sledovat svůj spánkový režim. To vám pomůže ujistit se, že máte dostatek odpočinku, který potřebujete k tomu, abyste zůstali trvale aktivní a nechali svoje svaly regenerovat. (7)

Zdroje: (1) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6958644/, (2) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6958644/, (3) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6958644/, (4) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9031391/, (5) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9031391/, (6) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9031391/, (7) Názor autora






Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Omeleta s našlehanou ricottou

(21 hlasů)

Vanilkové vafle

(40 hlasů)

Zapečená celozrnná houska

(17 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat