Klíčem k mladistvému vzhledu jsou protizánětlivé potraviny

Jestli se něčem bráníme takříkajíc zuby nehty, tak to jsou dozajista vrásky. Také byste jim rádi zatli tipec? Dejte si každý den menší hrst borůvek, kousek avokáda nebo pár čtverečků kvalitní hořké čokolády.

Všichni jsme už nesčetněkrát slyšeli o tom, že protizánětlivé potraviny mohou pro naše zdraví udělat zázraky. Kam přesně ale jejich přínosy sahají? Ve vědecké sféře se hovoří hlavně o tom, že urychlují metabolismus, podporují hubnutí a snižují riziko celé řady chronických chorob (1). Jenže počkat – ono je toho víc. Fantastické účinky totiž nabízejí i pokožce, která si jejich efekt nemůže vynachválit (1). Jaké konkrétní fungují jako omlazující elixír? Vaše krása vyžaduje přesně tyhle!

Malé borůvky dokážou velká kouzla

Sladkým borůvkám vysoký podíl antioxidačních sloučenin skutečně nelze upřít. A právě proto chrání pleť před nežádoucími volnými radikály, škodlivým ultrafialovým zářením i znečištěným životním prostředím. Jejich nutriční profil také omezuje výskyt vrásek, proto si tyto fialové plody dopřávejte co možná nejčastěji. Bodem navíc je pak to, že podle studie zveřejněné v magazínu Nutritional Neuroscience uklidňují při nervozitě a příznivě ovlivňují činnost mozku (2). Není tohle skvělé spojení příjemného s užitečným?

Řekněte ano avokádu

Tenhle cizokrajný dáreček protizánětlivými omega-3 mastnými kyselinami doslova překypuje. Díky nim hydratuje pokožku a zachovává její elasticitu, přičemž posiluje kožní bariéru a podporuje regeneraci. A využít ho lze vnitřně i zevně. Maska z rozmělněného avokáda se báječně hodí i pro péči o suchou a ztvrdlou kůži na nohou nebo kdekoli jinde na těle (3).

Hořká čokoláda jako povolené potěšení

Může být překvapivé slyšet, že hořká čokoláda pokožce nesmírně prospívá. Ale hurá! Je tomu  opravdu tak. Tato hranatá pochoutka bohatá na cenné antioxidanty totiž zlepšuje cirkulaci krve, čímž napomáhá k jejímu okysličení a tím i výživě. Tak si pár čtverečků klidně dejte, a to bez výčitek (4). Vždyť je to pro dobrou věc!

Zdroj: (1) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8389628/, (2) www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1028415X.2020.1819104?journalCode=ynns20, (3) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3664913/, (4) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4696435/






Celkem 1 komentářů

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Mrkvové rohlíčky

(22 hlasů)

Brokolicová omeleta

(22 hlasů)

Veselá omeleta s jarní cibulkou

(21 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat