Léčebný plán při řídnutí vlasů

15.01.2023 | Zdraví

Jelikož s příchodem zimy přicházíme o lokální produkty, čerstvou zeleninu a ovoce, a tudíž nám scházejí vitaminy a minerály, může se stát, že vinou toho začnou vaše vlasy řídnout a vypadávat. Pokud se to právě teď děje, okamžitě zahajte léčebný plán a odstraňte i další potíže!

Řídnutí vlasů vede až k jejich vypadávání. Pakliže je váš hřeben plný vyčesaných chomáčků, vaše prameny jsou oslabené a bez života, odpusťte si tyhle věci.

Chronický stres

Stres tlačí velké množství vlasových folikulů do klidové fáze. Během několika měsíců chronické úzkosti a napětí mohou postižené vlasy náhle vypadnout při pouhém česání nebo mytí vlasů. A pokud se stres a hladiny kortizolu i nadále zvyšují, objeví se i lupy, matně vypadající prameny, narušený spánek, a dokonce i zažívací potíže. Proto se zaměřte na uvolnění stresu, pobyt v přírodě, meditace, vědomé dýchání či odpolední lekce jógy (1).

Zanedbávání pokožky hlavy

Kůže na pokožce hlavy je velmi citlivá, a pokud ji zanedbáte, její rovnováha pH se vychýlí a způsobí problémy. Platí, že odumřelé kožní buňky, mastnota či nahromadění kosmetických produktů ucpává vlasové folikuly, což může mít za následek zánět a vypadávání vlasů. Obstarejte si detoxikační sérum určené přímo pro vlasovou pokožku. Tento čisticí prostředek se zklidňujícími vlastnostmi funguje jako jemný peeling, jež uvolňuje pokožku od mazových špuntů a nečistot a zároveň vytváří ochrannou bariéru uzamykající vlhkost (2).

Chemicky zatížené vlasové produkty

Pokud si myjete vlasy šampony obsahujícími sulfáty, kondicionujete škodlivými silikony a používáte oleje, které obsahují toxiny, můžete zaznamenat nadměrné řídnutí a vypadávání vlasů. Pamatujte, že parabeny, polyethylenglykoly, formaldehyd, triclosan a další látky prameny poškozují. Z tohoto důvodu vybírejte kosmetiku bez chemie (3).

Příliš těsné účesy

S těsnými gumičkami si neustále vytrháváte pramínky a taháte za vlasy od kořínků. Nechte své vlasy volně dýchat, jak je to jen možné, a vytvářejte menší tření pomocí jemných vlasových sponek, které pramenům neškodí a zlepšují celkový stav vlasů (2).

Nezdravá strava

Není žádným tajemstvím, že strava složená z rychlého občerstvení, slazených nápojů a zpracovaných svačin není dobrá ani pro tělo, ani pro pleť a vlasy. Dbejte na to, aby se ve vašem jídelníčku nacházel dostatek biotinu, zinku, kyseliny listové a dalších vitaminů a minerálů, jež vašim vlasům dodají to, co potřebují (4).

Zdroje: (1) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5397031/, (2) www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK551565/, (3) www.eurekaselect.com/article/69543, (4) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5315033/






Celkem 0 komentářů

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Mrkvové rohlíčky

(22 hlasů)

Brokolicová omeleta

(22 hlasů)

Veselá omeleta s jarní cibulkou

(21 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat