Denně jedno jablíčko pro pevné zdravíčko

19.09.2023 | Zdraví

Obsahuje totiž celou řadu vitaminů, minerálů a látek, které byste jinde jen těžko hledali, a dokážou se do těla vstřebávat mnohem lépe než chemické doplňky stravy, protože ovoce kromě zmíněných vitaminů a minerálů obsahuje i spoustu zdánlivě bezvýznamných složek, které vstřebávání a využití potřebných látek pro tělo několikanásobně zvyšují.

Tyto látky jsou obvykle obsaženy ve slupkách nebo v jádřinci. Proto není žádoucí, abyste ovoce před konzumací zbavovali slupek (pokud je slupka jedlá, samozřejmě) (1).

Podzimní ovoce plné zdraví

Jablka a hrušky jsou plodiny, které jsou u nás doma, a jejich přínosy pro tělo znaly už naše prababičky a jejich prababičky. Věděli jste například, že rozmletý prášek ze sušených hrušek se původně užíval jako slazení v dobách, kdy ještě nebyl cukr běžně k dostání, jak je tomu dnes?

V jednom větším jablku zkonzumujete až 10 mg vitaminu C, jednoho z nejsilnějších antioxidantů a bojovníků za pevnou imunitu. Uvedené množství představuje až 17 % doporučené denní dávky vitaminu C. Jablka jsou také velmi dobrým zdrojem polyfenolů, díky nimž je každodenní příjem jablek spojován se snížením rizika rakoviny, chorob srdce, vysokého krevního tlaku a cukrovky (1).

Zažene podzimní únavu

Velké jablko poskytne přibližně 115 kcal, 30 g sacharidů a 5 g vlákniny. Cukry dodají okamžitou energii, která je díky přítomné vláknině dávkována postupně. Na podzim bývá naše tělo demineralizované vlivem nadměrného pocení v létě, proto pravidelným a poctivým doplňováním potřebných živin tělu pomůžete překonat přechodné období z letních teplot do podzimních chladných dní, a snížit tak únavu, která tento proces doprovází (2).

Jablka obsahují veškeré potřebné vitaminy, minerály, živiny a organické sloučeniny, které tělo na podzim velmi ocení. Kromě zmíněného vitaminu C obsahují také vitamin K, vitamin B6 a riboflavin, minerály jako draslík, měď, mangan a hořčík. Obsahují taktéž fytonutrienty a flavonoidy jako quercetin, epicatechin, phloridzin a jiné polyfenolové sloučeniny (2).

Pro zdravé trávení

Jablka jsou cenným zdrojem pektinu – rostlinné vlákniny sloužící jako prebiotikum neboli potrava pro přátelské střevní bakterie. Pokud tedy denně sníte jedno jablíčko, jak praví staré úsloví uvedené na začátku článku, přispějete tím k lepšímu trávení a pomůžete obnovit pravidelnost střevních pohybů. Rozpustná vláknina také pomáhá snižovat hladinu cholesterolu, což v kombinaci s vysokým obsahem antioxidantů činí z jablka skvělého pomocníka v boji s vysokým krevním tlakem (3).

Pokud chcete kromě pročištění těla shodit také nějaké to kilo, využijte zázračné kombinace jablka a skořice. Jablka podporují trávení a pročišťují tělo, a skořice zase zrychluje metabolismus a potlačuje chuť k jídlu. Proto spojení těchto dvou ingrediencí účinně pomáhá nejen při boji s nadbytečnými kily ale také s budováním lepší imunity, a o tu přece na podzim jde ze všeho nejvíc (3)!

Zdroj: (1) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC442131/, (2) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2479357/pdf/ulstermedj00189-0093.pdf, (3) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7961577/






Celkem 0 komentářů

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Dušené hovězí maso

(2 hlasů)

Penne s olivami a rajčaty

(5 hlasů)

Krůtí prsa s houbami

(6 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat