Hořčičné listy patří do dietního jídelníčku

Hubnutí s pomocí hořčice? To jde jako po másle! Nejde však o tu, co máte v kelímku v lednici. Zkuste raději listy, které skvěle chutnají v polévkách i s masem!

V zimním období může být hubnutí trochu obtížnější. Tělo je totiž v časech nižších teplot od přírody naprogramováno k tomu, aby ho místo lehkých jídel zajímaly spíše pokrmy s vyšším obsahem energie, cukru a kalorií. Chce se totiž zahřát, což je logické. Také si na zimu potřebuje vytvořit tukové zásoby (1). Odkaz předků? S největší pravděpodobností ano, ale my na něj teď doplácíme a voláme po každé dietní pomoci, která je k dispozici! Jedním takovým parádním fitness prostředkem jsou i hořčičné listy. Dáte jim šanci?

Není hořčice jako hořčice

Když se řekne hořčice, mnozí si představí dochucovadlo v podobě žlutohnědé pasty, bez které by žádná klobáska nebyla tak chutná. Jenže hořčice může mít i jiné podoby. Koneckonců, vždyť je to medonosná rostlina patřící do čeledi brukvovitých, jež má několik odrůd. Dnes se zaměříme na druh brassica juncea neboli hořčici indickou (3). Její listy jsou k mání na internetu i v obchodech se zdravou výživou, přičemž bývají propagovány jako léčivá potravina s mnoha výhodami, a to včetně těch, které se týkají redukce váhy. Lze je pak využít jako zeleninu do polévek a vývarů, podávají se však i s rýží a masem. Co jejich přínosy?

Něco pro oči, srdce i imunitu

Hořčice se může pochlubit vysokým podíle vitaminu K, který je důležitý pro kardiovaskulární systém, silné kosti a srážlivost krve. Kromě něj v hojné míře zprostředkovává i vitamin C, flavonoidy a beta-karoten, čímž prokazatelně posiluje obranyschopnost organismu. Nelze opomenout ani přítomnost luteinu a zeaxanthinu, tedy živin potřebných pro ostrý zrak. Hořčičné listy i semínka rovněž snižují riziko rakoviny, zmírňují oxidační stres a neutralizují škodlivé volné radikály (2). A jak pomáhají právě při hubnutí?

Žádoucí vzpruha metabolismu

Prakticky všechny části rostliny hořčice nabízejí železo, vápník, selen a fosfor, což jsou látky, jež mají velký vliv na činnost metabolismu. Jsou také nízkokalorické, přičemž harmonizují chod trávení, podílejí se na detoxikačních procesech a zabraňují hromadění tuku (4). Zkusíte jejich chuť i benefity na vlastní zdraví i tělesné křivky?

Zdroje: (1) www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK232851/, (2) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3614697/, (3) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8423626/, (4) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6078866/






Celkem 1 komentářů

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Cizrnové placičky

(2 hlasů)

Zeleninový guláš s houbami

(2 hlasů)

Vepřový plátek s cuketou

(3 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat