Zelenině s vyšším obsahem kalorií se možná budete chtít vyhnout

22.09.2022 | Výživa

Hubnete všechna ta ledová kafíčka se šlehačkou, letní pivečka, zmrzlinky a další prázdninové hříchy? Pak možná ze svého jídelníčku budete chtít vynechat zeleninu s vyšším počtem kalorií. Která to je?

Mnoho lidí zeleninu považuje za naprosto neškodnou součást jídelníčku. Tak ono to tak většinou je, ale ten, kdo na váze nechce přibrat, ale spíš ubrat, měl by příjem kaloricky bohatší stravy hlídat, popřípadě ji omezit. Kterých konkrétních druhů zeleniny se to týká (1)?

Kukuřice

Kukuřice je pravděpodobně jednou z nejoblíbenějších a nejuniverzálnějších druhů zeleniny na světě. Vysoký počet kalorií v kukuřici je způsoben vysokým množstvím sacharidů, které obsahuje. Kukuřice je také bohatá na vitaminy B, draslík a vlákninu. 100 g kukuřice představuje 419 kilojoulů (100 kalorií) čili 22 minut jízdy na kole.

Pastinák

Pastinák je jedinečná kořenová zelenina, která vypadá jako kříženec brambor a mrkve. Má mírně sladkou, ořechovou chuť a prospěšné vitaminy a minerály, jako je vitamin C, kyselina listová a vitamin E. Co se energetické hodnoty týče, 100 g čerstvého pastináku má přibližně 55 kalorií, což je 230 kilojoulů.

Brambor

Není brambor jako brambor. Brambory s červenou slupkou jsou ve skutečnosti méně kalorické než jiné druhy, ale stále si „drží“ svůj standardní počet kalorií. 100 g pečené červené dobroty znamená příjem 372 kilojoulů (89 kalorií).

Artyčok

Tato zelená zelenina je plná vitaminů, minerálů a má vysoký obsah vlákniny. Pochlubit se může vitaminem C, vitaminem K, kyselinou listovou a dalšími živinami a antioxidanty. Jeden středně velký vařený artyčok, který váží přibližně 120 g, obsahuje 64 kalorií (268 kilojoulů).

Batáty

Batáty jsou sladké a plné sacharidů a kalorií. Jejich oranžová barva je přisuzována vysokému množství betakarotenu.  Antioxidanty nalezené ve sladkých bramborách jsou spojeny s tím, že pomáhají předcházet chronickým onemocněním. A jak je to s čísly? Ve 100 gramech sladkých brambor je 90 kalorií (377 kilojoulů).

Zelený hrášek

Zelený hrášek je malý a škrobnatý. Taktéž patří mezi vysoce kalorickou zeleninu, ale člověk mu to aspoň příležitostně rád odpustí. Zelený hrášek je známý nejen svým vysokým množstvím kalorií, sacharidů a bílkovin, ale i přítomností vitaminů, A, C a K. 100 gramů hrášku představuje 95 kalorií (397 kilojoulů).

Mrkev

Mrkev je výživná, kalorická zelenina, která má na talíři zasloužené místo. Je sladká, dá se jíst syrová nebo vařená a obsahuje spoustu zdravého vitaminu C a prospěšného betakarotenu. 100 gramů obsahuje 35 kalorií (146 kilojoulů).

Zdroje: (1) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6825829/






Celkem 0 komentářů

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Veselá omeleta s jarní cibulkou

(21 hlasů)

Snídaně s malinami

(18 hlasů)

Brokolicová omeleta

(21 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat