Zvýšení výdrže s červenou řepou

19.05.2022 | Výživa

Červená řepa je zelenina, která by si pro své unikátní vlastnosti zasloužila v našem jídelníčku čestné místo. Její pravidelná konzumace přinese do vašeho života množství pozitivních změn!

Atletům a sportovcům pomáhá nejen zvyšovat výdrž, ale můžete se na ni spolehnout i v dalších nečekaných oblastech (1).

Šťáva z řepy

Prokazatelně zvyšuje výdrž, díky látkám, které zvyšují průtok krve ke končetinám, zvyšují zásobení kyslíkem, živinami a energií. Do odšťavňovače přidejte také další druhy zeleniny jako mrkev nebo řapíkatý celer, chuť neředěné řepové šťávy je jinak moc silná.

Řepová kůra proti kocovině

Beta cyanin, barvivo, které dává řepě intenzivní zbarvení, je antioxidant, který vám pomůže detoxikovat přetížená játra. Pomůže vašemu tělu zbavit se důsledků nadměrného požití alkoholu rychleji. Zkuste některý z receptů na různé pochoutky z řepy.

Přírodní viagra 

Jeden z dávno známých účinků řepy bylo její použití jako afrodiziakum již v době Římanů. Není náhodou, že to byla právě řepa, která obsahuje velké množství bóru, který souvisí s produkcí sexuálních hormonů. Tak proč tuto přírodní lékárničku nezkusit?

Pro lepší náladu

Betain obsažený v řepě, je v jiné formě používán jako látka k léčbě deprese. Obsahuje také látku trytophan, která se rovněž vyskytuje v čokoládě a přispívá k pocitu spokojenosti. Najdeme v ní navíc mnoho přírodního cukru, který se však na rozdíl od čokolády uvolňuje postupně.

Přírodní elixír 

Díky obsahu antioxidantů a přírodních látek v původní podobě řepa pomáhá předcházet stárnutí organismu, má také protizánětlivé účinky, působí jako prevence některých typů rakoviny (2). Byla by škoda tuto superpotravinu nezařadit do jídelníčku, když ji navíc pořídíte za minimální cenu.

Řepu můžete použít prakticky na jakýkoli způsob. Můžete ji péct s dalšími druhy kořenové zeleniny jako přílohu, vařit, přidávat syrovou nebo uvařenou do salátů, do polévek, do sladkých pokrmů nebo pomazánek. Fantazii se meze nekladou a výsledky překvapí nejen vaše chuťové buňky, ale prospějí i vašemu zdraví.

Zdroj: (1) www.pushdoctor.co.uk/nutrition-advice/health-benefits-of-beetroot, (2) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6947971/






Celkem 0 komentářů

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Jarní snídaně s ředkvičkou

(21 hlasů)

Omeleta s parmezánem

(15 hlasů)

Toasty na česnekovém másle

(24 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat