Motivace pro cvičení každý den

20.06.2022 | Trénink

Začít pravidelně cvičit a dostat se do formy je cílem mnoha lidí. Je tedy jasné, že na tom není nic jednoduchého.

Zhubnout a začít cvičit patří mezi jedno z nejčastěji porušovaných předsevzetí.

Nedostatek motivace

Nedostatečná motivace je velice častou překážkou na cestě k cíli a nejspíš už jste se s tím setkali. První den jste plní energie a odhodlaní dosáhnout svého cíle za každou cenu. Vydrží vám to však třeba jen týden a vaše vůle je poté značně oslabena. Možná skončíte hned anebo při první komplikaci, na kterou narazíte, např. nedostavuje-li se kýžený výsledek vaší snahy. S tím také souvisí, jaká jsou vaše očekávání.

Nadměrná očekávání

Nečekejte, že za týden nebo za měsíc budete mít úžasnou postavu. Začít pravidelně cvičit a změnit svou postavu znamená změnu životního stylu, která prostě není krátkodobou záležitostí. Na druhou stranu, pokud se vám to podaří, bude ta změna dost pravděpodobně trvalá. Nesnažte se tedy hledat žádné zkratky, jak rychle zhubnout desítky kilo, žádné totiž nejsou. Postavte se tomu a ušetříte si ztracený čas a peníze za různé zázračné výrobky, které jednoduše fyzickou aktivitu a správný jídelníček nahradit nemohou.

Kde cvičit?

Budete chodit do fitness centra, cvičit doma, anebo obojí? Vše má své výhody i nevýhody. Záleží na vašich cílech. Svaly nejlépe naberete v posilovně. Naopak, chcete-li zhubnout, stačí vám jakékoli kardio cvičení nebo cvičební video lekce, třeba i v pohodlí vašeho obýváku.

Stanovte si správné a reálné cíle

Správně stanovené cíle jsou pilířem úspěchu. Cíle by měly být konkrétní, měřitelné, dosažitelné, realistické a termínované. To znamená například to, že si nejdříve stanovíte, kolik kilogramů přesně chcete zhubnout. Poté jak budete měřit výsledky, zda pouze vážením, pomocí BMI, či procenta tělesného tuku. Cíle pro vás musí být dosažitelné, což souvisí s nadměrným očekáváním, a také realistické. Na konec je nutné určit si datum, kdy cíle chcete dosáhnout.

Výběr vhodného tréninkového plánu a jeho dodržování

Zvolit si vhodný tréninkový plán je další velice důležitou věcí. Správná technika cviků a jejich osvojení je základem pro dosažení především zdravého cíle. Je tedy vhodné, alespoň zpočátku, sáhnout po osobním trenérovi, který vás správně navede, povede nebo takový tréninkový plán vytvoří přímo vám na míru. Poté, co budete mít tréninkový plán, naučte se jednotlivé cviky provádět technicky správně. Jakkoli vám to může připadat zbytečné, snížíte tím riziko zranění na minimum, a cvičení navíc bude efektivnější.

Vytvořte si návyk

Zpočátku je nutné začít pomalu a postupně si ze cvičení udělat návyk. Vaše tělo nebude na cvičení zvyklé, a když to zprvu přeženete, svaly vás budou bolet i několik dní po cvičení. To vás samozřejmě odradí od pokračování. K vytvoření návyku vám také pomůže, pokud budete mít tréninkový plán v tištěné podobě a budete si moct každé dokončené cvičení odškrtnout.

Zpříjemněte si cvičení

Cvičení pro vás samozřejmě bude příjemné pouze, když vás bude bavit. S tím vám pomůže například poslech hudby. Nejlepší však je, vybrat si aktivitu, která vás baví a věnovat se jí naplno. Každý však takovou aktivitu nemá, a musí to tedy řešit jinak. Řešením může být zařazení zábavných cviků do tréninkového plánu. Nechtěli jste například nikdy umět akrobatické cviky, jako jsou přemety a salta? Pro začátek zkuste třeba výskok z lehu.

Odměňujte se

Další možností, jak si cvičení zpříjemnit, je odměňování se po cvičení. Odměna by však neměla být ve formě jídla! Alespoň ne takového, které by narušovalo vyváženost vašeho jídelníčku. Například se po každém cvičení můžete podívat na epizodu svého oblíbeného seriálu. Naopak když cvičení vynecháte, na seriál se nepodíváte. Takhle cvičení můžete spojit v podstatě s každou svou oblíbenou činností.

Zdroj: názor autora - celý článek






Celkem 0 komentářů

Reklama

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat