Nákup potravin během diety

08.04.2023 | Psychika

Chcete zhubnout, ale nedokážete se při nakupování ovládat? Určitě nebudete jediní, kterým se to pravidelně stává. Na nákup vyrazíte s dobrými úmysly, ale když se ocitnete u pokladny, najednou zjistíte, že se vám do košíku dostalo všechno, co jste kupovat neměli. Nakupování potravin může být buď jak zábava, tak i komplikovaný úkol. Jak nakupovat potraviny, když jste v dietě?

Najezte se

Do obchodu často chodíme v tu nejméně vhodnou dobu, a to ve spěchu nebo při cestě domů po náročném dni. Je třeba si to uvědomit a připravit se na to. Připravte si s sebou do auta svačinu a snězte ji, než vejdete do dveří supermarketu. Pokud nemáte po ruce žádné jídlo, popadněte láhev s vodou a pořádně se napijte. Když máte totiž velký hlad, vaše tělo touží po sacharidech a vyžaduje je.

Ne že by byly sacharidy špatné, ale člověk těžko v obchodě odolá voňavému anglickému rohlíku nebo měkoučkému koblížku, které v denním příjmu energie rozhodně nejsou zanedbatelné. Další potraviny, které váš mozek a žaludek zajímají, jsou nejrůznější cukrovinky, chipsy, koláče, limonády a možná i Čechy oblíbený pařížský salát. Na váš předem připravený seznam potravin velmi rychle zapomenete a z obchodu odcházíte se spoustou chutných, ale nezdravých věcí. Tudy cesta opravdu nepovede. 

Napište si seznam

Když půjdete do obchodu bez seznamu, budete se tam vracet častěji, než byste chtěli. Nemluvě o tom, že pravděpodobně i utratíte více peněz. Nejenže potřebujete seznam, ale musíte si ho i uspořádat. Seznam si rozdělte na bílkoviny, sacharidy a tuky, abyste měli jistotu, že pokryjete všechny své nutriční potřeby. Uspořádání seznamu vám umožní zjistit, kolik všeho potřebujete na celý týden a nebudete vám doma nic chybět. 

S dobře napsaným seznamem vám bude nákup trvat mnohem kratší dobu a budete mít menší tendence poohlížet se po potravinách, co nejsou na seznamu. Dalo by se říci, že to co nenajdete doma, to nesníte. Pokud nemáte pevnou vůli, bude to možná znamenat, že některé potraviny bude lepší kupovat v malém množství nebo vůbec. 

Odměňte se a kupte si něco dobrého

Žádná dieta nestojí za to, abyste se cítili mizerně a neustále toužili po něčem, co máte rádi. Když si budete zakazovat vaše oblíbené potraviny, za chvíli vám začnou chybět a je vysoká pravděpodobnost, že se k nim v budoucnu vrátíte. Místo toho je občas zařaďte do jídelníčku a bez výčitek si je vychutnejte. Je jedno, jestli jsou to koblihy, pizza nebo smažený řízek. Mělo by to alespoň v rámci mezí zapadat do vašeho denního příjmu. 

Zdroje: názor autora - celý článek






Celkem 1 komentářů

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Vláčný mazanec

(30 hlasů)

Frittata s rajčaty

(12 hlasů)

Krevetová omeleta

(20 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat