Jako rozpouštědlo břišního tuku funguje atlantická dieta

Nejdou vám dopnout kalhoty, protože v pase jaksi „něco“ překáží? Zkuste atlantickou dietu. Kromě břišního tuku rozpouští i škodlivý cholesterol!

Likvidace břišního tuku patří mezi klasické dietní ambice. Ačkoli řadu lidí popohání hlavně estetická stránka věci, pravdou je, že vypuštění „pneumatiky“ okolo pasu je také obrovským krokem k lepšímu zdraví.

Faldík? Strůjce zkázy!

Lékaři jsou v tomhle zajedno. Když je břišního tuku až příliš, vystavuje to člověka výrazně většímu riziku diabetu, kardiovaskulárních chorob, jaterních obtíží, určitých druhů rakoviny i předčasného úmrtí (1). Je tedy třeba s ním neprodleně zatočit, protože jeho hromadění představuje život ohrožující hrozbu. Víte, jaká na něj platí zbraň?

Jídelníček v rytmu jihu

Atlantická dieta (1) je stravovací styl, který je charakteristický pro oblasti kolem Atlantického oceánu, zejména pro země jako Portugalsko, Španělsko, Francie a Itálie. Podporuje nejen vyváženou spotřebu potravin, ale i upevňování rodinných vazeb a kolektivní zážitky. Jinými slovy – jídla se konzumují ve společenství rodiny a přátel, panuje příjemná atmosféra a stres ani shon tu nemá žádné místo. Že vám tohle celé zní poněkud povědomě? Pravděpodobně jste tato nepsaná pravidla slyšeli v souvislosti se středomořskou stravou, jejíž zásady jsou hodně podobné. Oba tyto režimy se soustředí na čerstvé produkty, ovoce, zeleninu, celozrnné výrobky, luštěniny, olivový olej, ořechy, semínka, bylinky a koření. Odlišností atlantického stylu je mnohem větší důraz na ryby a mořské plody, které jsou bohatým zdrojem omega-3 mastných kyselin. Zda stojí právě ony v pozadí zázračného zeštíhlujícího působení, těžko soudit. Ale výsledky se dostaví co nevidět.

Štíhlá silueta, kterou přehlédnete

Zcela nová studie (2), kterou před pár dny zveřejnil magazín JAMA Network Open, prokázala, že lidé dodržující atlantickou dietu mají kromě nižšího obvodu pasu i zregulovanou hladinu škodlivého cholesterolu. Náhoda? Tak to prý ani omylem, tvrdí její autoři. Ti také upozorňují na jistý starší výzkum (3), podle něhož toto stravování značně omezuje i pravděpodobnost předčasného úmrtí.

Zdroje: (1) www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25975481/, (2) www.jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2814624, (3) www. bmcmedicine.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12916-021-01911-y






Celkem 0 komentářů

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Kokosové lívance

(29 hlasů)

Omeleta s jarní cibulkou

(31 hlasů)

Míchaná vejce s ricottou

(24 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat