Těchto chyb se při hubnutí nedopouštějte

Nemáte celiakii, přesto vám lepek nesmí přes práh? Děláte velkou dietní chybu. A pokud se jako čert kříži vyhýbáte i tukům, platí to zrovna tak! Klacky pod nohy vám ale hodí i špatně stanovený fitness cíl.

Chybovat je lidské. Ale při dietě se chyby zkrátka neodpouští! Které prohřešky vám mohou cestu za štíhlými proporcemi značně zkomplikovat? Dejte si pozor především na tyhle.

Hlavně žádné tuky!

Potravin bez tuku, nebo alespoň těch s jeho sníženým obsahem, je spousta. A tento sortiment se jeví jako dietní nutnost, že? Chceme se tuků přece zbavovat, nikoli si je ještě dávat do těla! Pravdou ale zůstává, že bez nich to zkrátka nejde, protože je organismus ke svému fungování nezbytně potřebuje. Nemluvě o tom, že právě v tuku se rozpouštějí některé vitaminy, jmenovitě pak vitamin A, D, E a K. Odtučněný jídelníček vás připraví nejen o energii, ale i o klíčové živiny, s čímž se pojí zdravotní komplikace. O ty nikdo nestojí…

Když fitness režim, jedině bez lepku!

Existuje dobrý důvod, proč se lepku vyhýbat. Tedy pokud mají lidé celiakii, což je jeho nesnášenlivost. Ti ostatní ho ale přijímat mohou! Jenže rozmohl se takový nešvar. Před nějakou dobou se začaly šířit informace, že bezlepková strava může dietu usnadnit a urychlit, což je ale dle názoru výživových poradců jen nepotvrzená fáma, pro kterou chybí důkazy. Problémem je i to, že bezlepkové produkty, na které dietáři spoléhají, často obsahují nadbytek cukru, soli, konzervačních látek i umělých sladidel, což je pochopitelně nežádoucí.

Velké výzvy motivují!

Shodit za týden čtyři kila a do Vánoc se zbavit alespoň dvaceti? Zní to jako něco, co jednoho nakopne a zmotivuje natolik, že tomu podřídí celou svoji existenci. Ačkoli mohou být větší cíle inspirující, pokud jsou nereálné a nesplnitelné, budou pracovat proti vám. Jejich nedosažení zapůsobí jako frustrující studená sprcha, která povede jen k celkové nespokojenosti a pocitům vlastního selhání. Tudy cesta nevede! Nemějte tedy „velké oči“ a raději se držte při zemi. Pokroky, které pak učiníte, vás budou těšit dvojnásob.

Zdroj: www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK217524/ - celý článek






Celkem 1 komentářů

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Cizrnové placičky

(2 hlasů)

Zeleninový guláš s houbami

(2 hlasů)

Vepřový plátek s cuketou

(3 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat