Vhodná strategie na hubnutí nad 50 let

Jak snadno zhubnout po 50? Bylo by to hezké, ale stejně jako my se mění i náš metabolismus. Snadné už to nebude, ale prozradíme, co je důležité.

Stárneme, a abychom zůstali štíhlí po celý život, musíme pro to něco udělat. Je pravda, že mírná nadváha – BMI do 27 – ve stáří je považována za zdravotně nezávadnou. Jedna věc je ale také jasná: zhruba od 30. roku života ztrácíme svalovou hmotu a na její místo nastupuje tuk (1). Naštěstí lze tento proces zastavit a dokonce zvrátit – v každém věku!

Co se děje v našem těle po padesátce

Bohužel od 45 let náš metabolismus výrazně zpomaluje. S tím efektem, že 50letá žena se stejnou váhou má téměř dvakrát více tukové tkáně než 30letá žena. Snižuje se bazální metabolismus: Zatímco mladší ženy spálí bez pohybu ještě kolem 2 200 kilokalorií denně, ženy po menopauze často jen 1 000 až 1 200 (2). S tak nízkou bazální spotřebou je stěží možné zůstat štíhlá.  

Co je nutné zvážit

Důležitý je pravidelný pohyb! Cvičení po 50. roce života nám může značně pomoci v ovlivnění příznaků menopauzy. I pravidelné dlouhé procházky mohou pomoci během dvanácti týdnů zhubnout tři až čtyři kila. Hubnout po padesátce neznamená neustále držet přísnou dietu a vyhýbat se dobrotám. Pořádně se najíst je možné i po padesátce. Jen je důležité jíst jídla bohatá na bílkoviny a s nízkým obsahem sacharidů. Takže více ryb nebo masa, fazolí a luštěnin, méně chleba, těstovin, rýže a brambor (3).

Naslouchejte svému tělu

Pokud chcete hubnout po dosažení 50 let, musíte se zkrátka přizpůsobit svému tělu. I malé změny životního stylu jsou pro vaši postavu dobré. Doporučuje (4) se pít dvakrát až třikrát denně zázvor zalitý horkou vodou pro povzbuzení trávení. 

V supermarketu, v autě, u stolu – bez ohledu na to, kde se nacházíte: Vědomě narovnejte horní část těla, stáhněte ramena dozadu a dolů, krátce napněte břišní svaly. Udržujte napětí až 20 sekund a pokračujte v klidném dýchání. Při sezení můžete pro zvýšení účinku také mírně zvednout nohy. Malé cvičení, které má velký efekt. Stimulujte metabolismus hormonální jógou, která působí jako masáž na vnitřní orgány. Stimuluje metabolismus a rozproudí trávení – dvě opatření ke snížení tuku a udržení plochého žaludku (4).
 

Zdroj: (1) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5387759/, (2) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9374375/, (3) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3849225/, (4) www.awmf.org/uploads/tx_szleitlinien/050-001l_S3_Adipositas_Pr%C3%A4vention_Therapie_2014-11-abgelaufen.pdf






Celkem 0 komentářů

Reklama

Tip na oběd

Více tipů

Bramboráky

(1 hlasů)

Langoše

(1 hlasů)

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat