Jablečný ocet pracuje při hubnutí ve váš prospěch

Máte doma jablečný ocet? A k čemu ho využíváte? Pokud si myslíte, že je dobrý jenom jako kyselá zálivka do salátu, tak se pletete. Když ho budete „užívat“ před jídlem, sníte pak menší porce a urychlíte metabolické funkce. Jak velkých dávek se držet a na co si dát pozor?

O jablečném octě se v poslední době mluví poměrně dost. A zdaleka nejen v souvislosti s vařením! Produkt, který se podle historických pramenů využíval již před 10 tisíci lety, detoxikuje tělo, posiluje imunitu, podporuje činnost srdce a tlumí příznaky alergie. Také pomáhá při chřipce, zastavuje pálení žáhy, normalizuje krevní tlak a tišší bolesti hlavy (1). Žádný div, že je považován za všelék! Opravdu ale dokáže „vyléčit“ i nadváhu, jak se povídá?

Tajemství kyselého medikamentu

Odborníci se na základě několika klinických studií (2) domnívají, že uvedená potravina reguluje hladinu cukru v krvi, urychluje metabolické funkce, a spaluje tuky v oblasti břicha i na jiných problémových partiích. Nelze jí prý odepřít ani to, že působí proti zadržování vody a omezuje škodlivý cholesterol. Taktéž jsou přesvědčení, že pokud si tento životabudič dáte těsně před jídlem, sníte pak menší porci a tím logicky přijmete i méně kalorií (3). Z tohoto pohledu tedy jablečný ocet do hubnutí zasáhnout skutečně může. Kolik si ho ale dát, aby zafungoval? Je lepší více, nebo naopak méně?

Nic se nemá přehánět

Navzdory tomu, že optimální denní množství tohoto octa dosud není legislativně stanoveno, experti (4) nedoporučují překračovat dávku 30 mililitrů, což odpovídá zhruba šesti kávovým lžičkám. Jak si tento „příděl“ rozvrhnete, to je na vás. Myslete hlavně na to, že i když má jablečný tekutý zázrak celou řadu pozitivních účinků, zdaleka to neznamená, že by se nedokázal vymstít. Člověk by měl pořád počítat s tím, že je vlastně kyselinou, jejíž užívání v neředěném stavu může nevratně poškodit zubní sklovinu. Z tohoto důvodu byste si po každém „doušku“ měli ústa vypláchnout čistou vodou. Rovněž je vhodné s čistěním zubů vyčkat alespoň půl hodiny, radí odborníci.

Zdroj: (1) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7374219/, (2) www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31451249/, (3) www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19661687/, (4) www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8622118/






Reklama

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit se Registrovat